12 februari 2009

Sture

på Lernia är en skön prick! Hade ett trevligt samtal med honom idag där jag berättade att jag kontaktat lärlingsplatsen. Han berättade då för mig att "gubben" på kemtvätten är på honom. Tyckte också att det var trist att jag behövde vänta enda till nästa vecka för besöket, men att jag inte skulle oroa mig. - Ta det lugnt och den tid du behöver! Du ska inte rusa in i ett beslut utan väg det noga. det får ta sin tid, gubben får helt enkelt vänta!! Kanske kommer du fram till att inget av dessa är rätt för dig, och då är det så.

Hur många på AF el någon som har kontakt med arbetssökande är så coola.? De har verkat förstå det här med utbrändhet nu. ha ha

Har även kollat hela Internet efter svenska undervisning! Martin vill försöka sig på det igen så jag lova att hitta rätt i djungeln åt honom. Och vilken djungel sen! SFI till folkuniversitet, Komvux och Lernia. De flesta kostar flera tusen för några veckor. Dags undervisning. heltid. Etc.
Kom till slut rätt (tror jag) Hittade en trevlig prick på SFI (svenska för invandrare) i Sigtuna kommun. Detta är gratis för invandrare. En rättighet. Plus att det var nära där M bor. Bara över fältet. Nu är bara frågan om han kan få tjänstledigt 3h/dag. och om han har råd....
M.m

Känner mig iallafall stolt över honom! Och över mig själv som kunde hitta detta åt honom!

Adjöken sa fröken........

2 kommentarer:

nisslarz sa...

Hej lilla hjärtat! Hoppas att det går bra. Vi ska göra vad vi kan

syster A sa...

Utbrändhet låter inte kul. Vad jobbade du med då? Är det länge sen? Hoppas det löser sig med jobb snart.

Såg att du varit inne och kommenterat på min och C´s kreativa blogg *skratt*. Den är på g. Vi filar på "underlag" så att säga..... ;).

Kram på dig!

/A