9 februari 2009

usch och fy

Vet inte vad jag ska ta mig till. Det snurrar i huvudet av allt som är på gång nu, vilken inte verkar så mycket men som för mig är väl än nog. Har ett par lärlingsplatser på gång men vet varken ut eller in. Vad som kanske passar mig bäst, vad jag skulle trivas med. Det är ju en otrolig chans jag har och vill verkligen göra det bästa av den.

  1. Ett ställe är en kemtvätt i Uppsala. Den var väl inte så märkvärdig i sig men de verkade förstående. Samtidigt tror jag att det var lite väl rörigt för mig. Ägaren verkar snurra runt i sina egna tankar. Enligt Lernia verkar de dock vara intresserade av lilla mig så jag måste ta ett beslut snabbt.
  2. Det andra ringde jag nyss till. Har haft blandade känslor om detta ställe, då jag ringt tidigare och inte fått så bra vibbar. Men denna gång var det annorlunda. Trevliga öppna förstående och ville gärna träffas. De skulle återkomma om datum, men någon gång nästa vecka. Det handlar om företagsväxter och försäljning av diverse fruktkorgar till företag. Mestadels i Stockholm. Själva företaget ligger i Knivsta och det kan vara lite kruxigt att ta sig dit då jag inte har någon egen bil. Då handlar det om tåg sedan buss. Vill helst inte att det blir för långa jobbiga dagar för det är jag inte redo för än. Men men ska nu inte bygga en höna av en fjäder utan först åka dit på besök så jag får vet lite mer.

Skönt att få pränta ner sina funderingar och orosmoment. Det blir lite bättre sorterat i skallen då. haha. Angående dessa lärlingsjobb så betyder det inte bara för att jag tackar ja, att jag måste stanna där livet ut. Måste våga chansa pröva något nytt. På så sett får jag ju en fot ut i det nya arbetslivet!

edit: Har nu ringt till det andra stället och de välkomnade mig dit på torsdag nästa vecka kl 10!



2 kommentarer:

syster A sa...

Vad spännande med lärlingplats! Och som ny på ett ställe brukar ju ALLT vara tokrörigt, så det ska nog lösa sig. Hoppas verkligen du kommer trivas.

Kör hårt!!

Kram A

nisslarz sa...

Du vet redan att du får låna bilen.
Kolla upp om det finns någon direktbuss från U-a så det inte blir så många byten.
Håller båda skomakartummarna.