18 oktober 2011

swedish meatballs


Idag ska jag försöka mig på att göra köttbullar. Det är första gången för mig och du kanske tycker att det är väl inte så svårt. Nej det är det väl inte, men vill at de ska bli fina och goda såklart och det finns ju tusen olika varianter där ute. Får se om jag lyckas...en svensk ska väl kunna göra köttbullar.... =P

Edit: Köttbullarna blev ganska ok för ett första försök, MEN lite smaklösa fast väldigt fina. haha men eftersom herrn i huset inte är så förtjust i köttbullar så blir det väl inget nytt försök på ett tag.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Man måste krydda ordentligt! :)
Mycket salt, peppar och sen brukar jag ha i lite hp eller worshester sås. (stavas det så?)

Tack för komentarerna på min blogg, det är tyvärr inte så att man blir bra av att ha bort allt, man ska ha tur om det ska bli så.

Kram!

Unknown sa...

brukar lyckas med smaken men detta med att få dom runda är inte min grejj asså... blir jämnt och fint trekantiga!!!! :))
kräm på're