10 augusti 2011

vad ska man säga?

har inte skrivit på hela sommaren. För jag har inte så mycket att skriva om. Livet har sin gilla gång och jag tror inte jag har ett så intressant liv att skriva om. Tror inte heller att det är så mycket att läsa om för er där ute då jag inte får så många kommentarer så...
men iallafall för er som ändå tittar in då o då så kan jag säga att denna sommar har varit slö. Det är min första sommar här i UK och den har varit minst sagt seg. det har inte hänt så mycket. Jag går ut med hundarna i den lilla skog som finns. Det är nåt jag saknar, jag saknar den svenska skogen. Särskilt nu när hösten börjar nalka sig. Saknar gottsundagipen och mina små smultronställen där jag kunde gå och plocka trumpetsvamp och blåbär. Saknar att hoppa på moppen och åka o fika med mamma och pappa. Titta förbi min vän J och snacka lite skit. Saknar även mitt städjobb på Ikea där jag hade fina arbetskamrater.
Men jag kan berätta att jag härom veckan var på en intervju för att få mitt NINO. (national insurance number). Det kom på posten för några dagar sedan så nu kan jag äntligen försöka mig på att söka jobb. Då jag är lite känslig så kommer jag i första hand söka deltid, dels för att jag behövs hemma hos hundarna då Martin jobbar så mycket. Och dels för att jag är stresskänslig och att arbeta i ett nytt land kan vara lite stressigt i början.
det kanske låter som att jag inte trivs här men det är fel. jag trivs och mår bra här. Ångrar inte att jag packade mina tillbehörigheter och flyttade hit. Martin är underbar han är min allra bästa vän. Elsa trivs här också. Hon har blommat upp och jagar möss och fågelungar för fullt. Hon håller sig till vår lilla baksida och uterummet är hennes! Hon sitter gärna i sin lilla kartong och tittar ut när det regnar eller så smyger hon runt bland buskar o träd.
Har tagit en massa bilder men har inte hittat sladden till mobilen så jag kan inte överföra några än till datorn.
Den 17:e augusti kommer de första vännerna på besök. Sylvia och Bjarne från mitt gamla jobb. Sen runt den 10:e september kommer päronen och stannar en vecka. har så mycket att visa dem och ser fram emot deras besök.

Kan pladdra på om ni vill om nonsens men jag tror det får räcka så länge! kramis

1 kommentar:

nisslarz sa...

Har varit ute i skogen med Selma idag. Vi var i Örsand mitt emot Skokloster och jagade kantareller efter regnet nu i veckan.
Jag kommenderade "sök kantarell" och hon for faktiskt iväg som ett skållat troll. Men tyvärr inga kantareller och jag såg inga heller. Men vi hade det bra och det var skönt i skogen.
Paps