9 mars 2009

Godnattsagor


Inte alla får godnattsagor lästa för sig vid vuxen ålder. men det får jag. Haha.

Nu när det är klart för Martins svenska-studier så har han fått några av mina gamla böcker som jag hade när jag var liten. mestadels sagor som han känner igen så som Törnrosa, Rödluvan etc. Men även andra sagor som jag tyckte var roliga när jag var liten. Dessa tar vi till när han förstår lite mer av vad han läser. Stackarn är så nervös för studierna. Han vill så gärna lära sig vårt språk men har misslyckats så många gånger. Vi hoppas så att SFI ska kunna stötta och ge honom det han så väl behöver. Tid, tålamod och mycket uppmuntran. Det kommer krävas mycket träning från hans sida och mycket förståelse och tålamod från min. Men det viktigaste av allt är väl ändå att vi har kul på resan.....

Tack so very mycket från me!! ;)

2 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Det finns annars enkla datorprogram för språkstudier, maken brukar använda rosetta stone i sin strävan att lära sig Svenska. Inte för att han egentligen behöver men för att han vill kunna förstå vad jag och barnen pratar om.*S*


Finns nåt annat också på cd-variant som jag köpte åt mannen men minns inte vad det hette men jag googlade på svenska-kurser eller nåt sånt och hittade, hyfsat bra pris också.

Bara tips sådär från en som hittade din blogg efter att du hittat min. :)
Ha de bra
Nettan

m sa...

tack för tipset!