25 februari 2009

Gökboet!

Aldrig trodde jag väl att jag skulle bli så förtjust i stugan som jag har blivit. Tyckte i början att det var tråkigt att mor o far gjorde sig av med "Joysan" vår härliga Albin 25:a. Båten som vi gjort många mysiga utflykter med. Men självklart kunde jag förstå dem, det var mkt jobb med den. Även om stugan kräver sitt så är den sååå mysig. Både på sommaren och vintern!
Ska försöka göra mitt bästa med att hjälpa dem med att få bort mossan på takpannorna, det är dags för det. Kanske behövs det viss målning också. Och denna sommar ska baske mig båten i!! Eller hur paps? Den måste vi tvätta och fixa till! Längtar........

1 kommentar:

nisslarz sa...

Mossan ska väck, båten ska i, nya golv och väggar (tapeter eller målat), fortsätta måla ute, ny jord och grus ute efter grävningarna, sätta upp lyktstolpen m.m.m.m.m. Det är bara att lägga till.