3 september 2008

Hund import

Vad tycker ni egentligen om hundar som kommer från andra länder. Alla dessa gatuhundar som har haft ett hundliv i tex Grekland, Rumänien, och andra. Träffade en söt lurvig liten sak härom dagen som var två år gammal. Hon hade ett dåligt ben för tydligen hittades hon men brutet ben som valp i Rumänien. En djurskyddsförening tog in henne och efter op och karantän fick hon komma till Sverige. Jag tycker personligen detta är underbart. Varför skaffa sig en dyr hund från Sverige med iof bra stamtavla när det finns så många där ute som behöver hjälp. Och att dessa länder inte satsar på kastrering av vilda utehundar istället för infångning och många fall brutala avlivningar! Alla har vi väl ett värde, djur som människa?! Vad har vi för rätt att bestämma? Är vi verkligen den ultimata intelligentaste varelsen här på jorden? *snurrigt*

Nu till något roligare:
Jag ska äntligen få träffa vovvarna! Imorgon troligtvis kommer Mandy & Guinness til mig. Tack Adde och Helen för all hjälp. Känns skönt att få vara i M´s lägenhet då han ej har kommit hem än. Känner mig lite närmare honom då. Hundarna kommer vara till stor hjälp också. Vi kan längta tillsammans. Har bara fått några få Sms men han har mkt att berätta och visa när han kommer hem. Än så länge har jag fått veta att han har varit och kollat några grottor, varit ute på "rafting". Är sååå nyfiken!
Hoppas han blir glad för förstoringarna jag gjort på M & G som jag tänkt kunde hänga över sängen. (han ville ju ha nåt där). Har även beställt biljetter till Frankenstein, en föreställning på engelska som Regina teatern uppför. Kesselowski och Fisk äger! *L* Men den är inte förrän i november. Kramis


Inga kommentarer: