7 januari 2011

Dagarna går fort

Har inte orkat blogga så mycket. Det finns inte så mycket att blogga om. Dagarna bara flyger fram. Vi har haft en skön ledighet tillsammans bihåleinflammation o förkylning till trots. Nu är det som vanligt igen. Martin går upp tidigt o åker till jobbet medan jag stannar hemma med vovvar o katt. Promenader städning tvätt o annat pyssel håller mig sysselsatt tills gubben kommer hem. Då äter vi nåt gott tillsammans o kollar dumburken eller spelar spel. Vi trivs båda väldigt bra i vårt hus. Längtar till sommaren då vi kan utnyttja ute-rummet o trädgården. Solen ligger på hela dagen påå baksidan så det blir mycket sola av då.
Fick ett tips häromdagen av Big P att ryanair hade billiga resor hem till Sverige så jag bokade en resa. Själva biljetten kostade bara 12 pund tur o retur, men bagaget kostar 50 pund, haha. Jaja det är iallafall billigare än de flesta andra bolag. Jag kommer att flyga från Liverpool den 26 januari till Skavsta där mina kära föräldrar hämtar upp mig. Det ska bli mysigt att få umgås med mamma o pappa. Vi ska äta sushi och pölsa, inte tillsammans då hehe men det är vad jag har på önskelistan. Sen ska jag shoppa salt-lakrits av alla de sorter, särskilt turkisk pepper! Sen lite annat smått o gott som jag har svårt att hitta här.
Får se hur det kommer kännas då jag ska tillbaka hem sen, det kommer nog bli svårt. Nu snöar det utanför igen men det är inget jämfört med Svealand men mysigt är det.

Ha det gott tills vi ses igen! kram

Både Guinness och Elsa älskar detta rum och denna säng, de sover gärna där natten igenom. Jag kan inte annat än att hålla med, det är mysigt att sova där inne ensam i en stor säng. =)

1 kommentar:

nisslarz sa...

Vilka "små"? gosegrisar! Där skulle Selma oxå trivas.
Vi längtar efter dig!!
Kram