10 augusti 2010

utvandring

Jösses amalia! Om jag visste att det skulle bli så här krångligt innan jag bestämde mig för att flytta så kanske jag skulle dragit mig ur. Men nu har jag bestämt mig och är mer "determind" än någonsin. Jag SKA flytta oavsett vad det kommer kosta och hur krångligt det än kommer bli.
Elsas pass och vaccinationer är nu i ordning. Det enda som behövs göras är nu att få infon inskriven i passet, sedan scannas det och skickas till trust forwarding!
Godkänd flygbur är mer eller mindre införskaffad. Mått är taget.
Just nu finns det inte mer att göra då "pets on jets" har sommartider, bara en flight per dag. Inkommer till manchester efter stängning.?? Väljer att ha is i magen och vänta till slutet av augusti för att få fler flighter att välja på.

Min önskan är att resa den 4:e oktober. Elsa reser med mig i lastutrymmet. Måste checka in henne senast 3 timmar innan jag själv checkar in. Betalningen sker då vid inlämningen. Ca 9.700 kr kommer kalaset att kosta. Visste inte att kärleken till ett djur hade ett pris...

Nu gör jag allt för att få ihop pengar. Inte bara till resan utan också ett sparkapital så jag kan fortsätta betala av mitt studielån då jag bor där. Svårt att spara ihop pengar när man inte har sån där toppen lön men kämpar på. Ska sälja alla mina möbler. Det blir inte många kronor men alla bäckar små...
uthyrning av lägenheten under ett år palneras också. letar för fullt efter tilltänkta hyresgäster.

Söker även extra knäck i form av flyttstäd. Då jag numera är städerska, en bra sådan också, hoppas jag att jag kan hitta någon som vill utnyttja mina tjänster.

Har bett min chef att kolla möjligheten att få tjänstledigt, men tror inte det är möjligt. Så tanken är att jag säger upp mig i slutet av augusti.

detta var en liten uppdatering. önska mig lycka till och har ni någon som behöver flyttstäd hojta gärna till!!

Många varmar hälsn. Maria

1 kommentar:

annebelle sa...

Oj, du verkar verkligen motiverad och målmedveten. Spännande! Lycka till så länge!