4 november 2008

Vem vill egentligen ha en gammal tantmössa?

Kom nyss hem ifrån Märsta! Klev av tåget med min underbara tant mössa på huvudet för att byta till buss nr 1 hem till Gottsunda. Väl framme såg jag min granne vänta vid kiosken så jag drog upp dragkedjan på jackan slet tag i min ryggsäck och klev av bussen. Väl av bussen upptäckte jag att det var lite kallt om huvudet. - Fan jag har tappat/glömt mössan!!
Troligtvis hade jag den i knät på bussen och när jag reste mig trillade den ner på golvet. Så vi bestämde oss för att vänta på att bussen skulle komma tillbaks. Kollade två bussar varav ena var den jag åkt med. Ingen mössa!!
Tappar någon nåt på bussen går man väl fram till chauffören och lämnar det där, ifall någon kommer och frågar. Men nej!! Någon idiot har på den korta lilla turen tagit min mössa. Det kanske inte låter som en stor grej för er som läser, men jag älskade denna mössa. fick den av min mamma för flera år sedan efter att konstant ha "lånat" den av henne. Så jag är väldigt ledsen över detta! Det var en dyr svart ull mössa av tant modell (en slags basker med mudd). Nu hoppas jag bara att någon i alla fall kan ha lämnat in den hos bussbolaget el liknande så jag kan få tillbaka den! För ingen vill väl ha en främmande mössa på huvudet??!

Inga kommentarer: